کاربردهای لانولین اتوکسیله 75مول در صنایع آرایشی-بهداشتی

کاربردهای لانولین اتوکسیله 75 مول در صنایع آرایشی-بهداشتی

لانولین اتوکسیله 75 مول هم به صورت خالص و هم به صورت محلول 50% در آب تحت نام های تجاری KELAN 75 و KELAN 75-50 توسط شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز تولید می شود. این محصول سورفکتانتی است که دارای خواص امولسیون کنندگی، مرطوب کنندگی و پاک کنندگی می باشد و در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. هم چنین این محصول نرم کننده ای(conditioner) قابل انحلال در آب است که قابلیت حل کنندگی ملایمی نیز دارد. KELAN 75 می تواند به عنوان نرم کننده برای تهیه انواع مختلفی از محصولات آبی، مانند مایع و ژل های شوینده، شامپوها و نرم کننده ها استفاده شود.
لانولین اتوکسیله در محصولات استحمام، حالت دهنده مو، صاف کننده مو، شکل دهنده و اسپری های مو، محصولات اصلاح صورت، محافظ ناخن و پوست، نرم کننده پوست و سایر محصولات آرایشی کاربرد دارد. این ماده با کاهش کشش سطحی بین اجزای یک امولسیون باعث تشکیل امولسیون پایدار می شود. هم چنین این محصول با دارا بودن خاصیت روان کنندگی، باعث ایجاد نرمی و لطافت بر روی سطح پوست می شود.

خواص:

-عامل ایجاد کننده و کنترل کننده کف
-حل کننده، عامل superfatting و پخش کننده
- نرم کننده و روان کننده در محصولات آرایشی قابل شست و شو
- نرم کننده پوست و مو
- کمک به حل کردن عطرها، اسانس های روغنی و ضد عفونی کننده ها
- سازگاری و کمک به سایر سورفکتانت ها
- پایدار ساختن امولسیون های روغن در آب
- زیست تخریب پذیری (biodegradability)

کاربردها:

KELAN 75 به طور خاص در لوسیون های آبی، آبی- الکلی و محلول های با شفافیت بالا کاربرد دارد. هم چنین این محصول خاصیت امولسیون کنندگی، حل کنندگی، نرم کنندگی و شویندگی دارد. کاربرد اصلی این محصول در پاک کننده های صورت، لوسیون های پس از اصلاح(after shave) ، فرمولاسیون شامپوها، محصولات مراقبت از پوست و مو و ناخن و شوینده ها می باشد.
KELAN 75 یک محصول ایده آل برای صابون ها و ژل های شوینده می باشد. این محصول یک سورفکتانت ملایم غیریونی است که می تواند با سایر سورفکتانت های ملایم و آمفوتری در ساخت شامپو های بچه و به طور گسترده در ساخت انواع محصولات پوستی استفاده شود. این ماده در محصولات آرایشی بهداشتی به عنوان امولسیفایر، سورفکتانت، نرم کننده، پایدار کننده کف، super fat و حالت دهنده مو عمل می کند. لانولین 75 مول اتوکسیله نرم کننده و حالت دهنده ای موثر و مرطوب کننده ای کارآمد است که سبب رطوبت سطح پوست می شود.
لانولین 75 مول اتوکسیله عمدتا به عنوان عامل حالت دهنده (conditioning) و روان کننده در شوینده ها، محصولات آرایشی و مراقبت پوست و مو استفاده می شود. این ترکیب سبب تشکیل یک لایه محافظ بر روی پوست و مو می شود که از تبخیر بیش از حد آب جلوگیری می کند و در پی آن سبب مرطوب ماندن پوست و مو و نرمی و لطافت آن ها می شود. این محصول خاصیت مرطوب کنندگی دارد و به تماس بهتر محلول شوینده با سطح مورد نظر کمک می کند و در نتیجه آلودگی از سطح بهتر و سریع تر پاک می شود.
در برخی از سیستم ها، لانولین اتوکسیله سبب کاهش تحریکات ناشی از سورفکتانت های آنیونی می شود. هم چنین این محصول به عنوان حل کننده کمکی عمل می کند و ترکیباتی را که در آب قابل انحلال نیستند یا به سختی قابل حل شدن هستند مانند رایحه ها، عطرها، اسانس ها و روغن ها، محصولات استخراجی گیاهی، ضد عفونی کننده ها (antiseptic agents) و ترکیبات چرب را در محلول های آبی حل می کند.
KELAN 75 می تواند به عنوان امولسیفایر برای سیستم های روغن در آب استفاده شود. این ماده هم چنین به عنوان بهبود دهنده شکل ظاهری (rheology) محصول، باعث بهبود یکنواختی (consistency) و افزایش ویسکوزیته محصولات شوینده حاوی سورفکتانت های آنیونی می گردد.
این ماده در کرم ها و لوسیون های روغن در آب اسیدی و بازی کاربرد دارد و به طور عمده در کرم های اصلاح، لوسیون های پس از اصلاح، لوسیون و کرم های ضد تعریق، عطر و ادکلن، نرم کننده، لوسیون و کرم های هیدروژن پراکسید و شوینده های بدون آب کاربرد دارد.

به طور خلاصه لانولین اتوکسیله در محصولات زیر به کار می رود:

- نرم کننده، شامپو و محصولات مراقبت مو
- صابون های مایع
- شوینده های بدن
- ژل های صورت و بدن
- ژل های دوش
- Bubble bath
- مرطوب کننده ها، کرم ها و لوسیون ها
- کرم و لوسیون های اسیدی و بازی
- کرم ها و لوسیون های ضد تعریق
- مرطوب کننده و نرم کننده (حالت دهنده) برای محصولات cold wave perm
- فوم های اصلاح
- کرم ها و لوسیون های هیدروژن پراکسید
- شوینده های دست بدون آب
- مایع ظرفشویی
- ادکلن و اسپری

برای اطلاع از قیمت لانولین اتوکسیله که در شرکت کیمیاگران امروز تولید شده است ، با واحد فروش تماس بگیرید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]