کاربردهای ستواستئاریل الکل 20 مول اتوکسیله در صنایع آرایشی-بهداشتی

کاربردهای ستواستئاریل الکل 20 مول اتوکسیله در صنایع آرایشی-بهداشتی

ستواستئاریل الکل اتوکسیله 20 مول اتوکسیله یا ستئارات 20 ، پلی اتیلن گلایکول اترهایی هستند که از ستواستئاریل الکل و اتیلن اکساید تولید می شوند. ستئارات 20 حاصل از واکنش 20 مول اتیلن اکساید با یک مول ستواستئاریل الکل می باشد.

ستواستئاریل الکل پلی اتیلن گلایکول اتر 20 مول در دسته بندی های زیر جای می گیرد:

*پاک کننده

*امولسیون کننده (امولسیفایر)

*سورفکتانت

ستئارات-20 به عنوان نرم کننده (emollient) در محصولات پوستی استفاده می شود و کمک می کند تا پوست نرم و با طراوت گردد. این محصول همچنین به عنوان سورفکتانت و امولسیفایر کاربرد دارد. این ترکیب در محصولات آرایشی به عنوان مثال در لوسیون های مرطوب کننده، محصولات آرایشی ضد پیری، حالت دهنده و نرم کننده مو(conditioner)، شامپو، اسپری مو، رنگ مو، پاک کننده، محصولات ضد آفتاب، محصولات لایه بردار یا اسکراب، کرم موبر، کرم درمان اکنه و ضد جوش، ژل ها و سرم های مو و به طور کلی همه محصولات آرایشی بر مبنای امولسیون مانند کرم ها و لوسیون ها حتی لوسیون های به فرم اسپری استفاده می شود.
ستئارات-20 به دلیل خواص امولسیون کنندگی و نرم کننندگی (emollient) باعث نرمی، درخشندگی، براق شدن و هیدراته شدن مو می شود و از این رو در ترکیب بسیاری از محصولات مراقبت از مو یافت می شود. این ویژگی ها سبب می شود تا پوست سر نیز مرطوب باقی بماند و از خارش و خشک شدن پوست سر نیز جلوگیری می کند. این ویژگی خاص به دلیل ماهیت آب دوست این ماده است که سبب جذب مولکول های آب می شود.
هم چنین این ترکیب با اسید های چرب و سایر الکل ها مخلوط می شود و سبب تغلیظ و افزایش ویسکوزیته فرمولاسیون نهایی می گردد و هم چنین به حل برخی از مواد موثره نیز کمک می کند. همچنین این ماده به غلظت ژل های آرایشی هم کمک می کند و بنابراین در سرم های صورت و ژل های مو استفاده می شود. ستئارات -20 بدون بو می باشد و با روغن های طبیعی مانند روغن های سنتزی به خوبی مخلوط می شود.
KECAT 20 به عنوان یک امولسیفایر جهانی شناخته می شود که می تواند امولسیون های آب/ روغن متنوع و سازگار با انواع مختلف روغن را تولید کند. این ماده می تواند به تنهایی یا به همراه سایر امولسیفایر ها استفاده شود تا پایداری محصول نهایی را بهبود بخشد. به عنوان یک امولسیفایر در فرمولاسیون محصولات مراقبت از مو، ستئارات-20 کمک می کند تا مولکول های آب و روغن به یکدیگر متصل شوند و محصول پایدارتری تولید شود. کاربرد اصلی ستئارات-20 به عنوان امولسیفایر این است که اجزاء اصلی محصول، به ویژه روغن و آب را در فرمولاسیون آبی در کنار یکدیگر نگه دارد. این ماده در سیستم های کلوییدی سبب پراکندگی اجزای فرمولاسیون نیز می شود.

ستئارات-20 به عنوان یک سورفکتانت خیلی خوب عمل می کند که باعث کاهش کشش سطحی مواد و امولسیون شدن آن ها می شود و به همین دلیل می تواند با چربی و آلودگی پوست مخلوط شود و پس از شست و شو با آب سبب تمیزی پوست می شود. بنابراین ستئارات-20 به عنوان یک سورفکتانت خیلی خوب در محصولات آرایشی می تواند عمل کند.. اکثر سورفکتانت ها دارای یک قسمت آب گریز و یک قسمت آب دوست می باشند. قسمت آب دوست با مولکول های آب ترکیب می شود و از قسمت دیگر با چربی های روی سطح ترکیب می شود تا در نهایت شسته شده و سطح پاک گردد.

موارد خاص استفاده از این محصول به شرح زیر است:

* محصولات مراقبتی از پوست های خشک با شرایط مختلف مانند اگزما یا پزوریازیس

* جهت درمان و مراقبت از سوختگی پوست بعد از رادیوتراپی

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]