کاربردهای روغن کرچک 36 مول اتوکسیله در صنایع مختلف

کاربردهای روغن کرچک 36 مول اتوکسیله در صنایع مختلف

روغن کرچک 36 مول اتوکسیله با نام تجاری KECAS 36 پلیمری سنتزی است از واکنش روغن کرچک و اتیلن اکساید به دست می آید. به عنوان سورفکتانت غیریونی، بخش آب گریز این ماده از روغن کرچک ناشی می شود و قسمت آب دوست آن ناشی از زنجیره ی اتیلن اکساید است. این محصول به صورت به صورت مایع ویسکوز تا نیمه جامد زردرنگ می باشد و با سورفکتانت های آنیونی و کاتیونی و بسیاری از حلال های آلی سازگار است. این ماده در حضور اسید و باز رقیق و نمک پایداری شیمیایی دارد. انحلال پذیری در آب و اکثر روغن ها و حلال های قطبی و غیرقطبی، قدرت امولسیون کنندگی خیلی خوب، همگن کنندگی فوق العاده، زیست تخریب پذیری، سمیّت کم، خاصیت حل کنندگی قوی، خاصیت روان کنندگی موثر و کارآمد از سایر ویژگی های بارز روغن کرچک 36 مول اتوکسیله است. دو خاصیت و کاربرد مهم این محصول عبارتند از:


خاصیت امولسیون کنندگی: با کاهش کشش سطحی بین دو مایع امتزاج ناپذیر مانند آب و روغن باعث تشکیل یک مخلوط همگن و یکنواخت از آن ها می شود.
خاصیت سورفکتانتی: کشش سطحی بین اجزای یک فرمولاسیون را کاهش داده و در هنگام استفاده سبب پخش شدن محصول بر روی سطح می شود.

این محصول در صنایع کشاورزی، نفت و گاز، نساجی و چرم سازی، کاغذ، رنگ و پوشش ها، شوینده های صنعتی و خانگی، روان کننده، شوینده و داروسازی کاربرد دارد. KECAS 36 به عنوان عامل مرطوب کننده و ماده افزودنی در فرمولاسیون محصولات کشاورزی، امولسیفایر برای حلال ها، در نساجی و ریسندگی، نرم کننده ها و محصولات پاک کننده سطوح سخت (hard surface care) استفاده می شود.
روغن کرچک 36 مول اتوکسیله به عنوان امولسیفایر، روان کننده، نرم کننده، عامل همگن کننده و مرطوب کننده در محصولات آرایشی-بهداشتی عمل می کند و در فرمولاسیون کرم ها، لوسیون ها، ماسک ها، محصولات ضدآفتاب و در محصولات بهداشت فردی مانند صابون مایع دست استفاده می شود.
به منظور تهیه امولسیون های پایدارِ داروییِ خوراکی، موضعی و یا تزریقی، روغن کرچک اتوکسیله به عنوان حل کننده ی مواد فعال موثره مانند Miconazole، Hexedatine، Clotrimazole پیشنهاد می شود. هم چنین این محصول به عنوان حل کننده ترکیبات مهم و کاربردی نامحلول در آب مانند ویتامین های A، D،E و K استفاده می گردد.

KECAS 36، به عنوان ماده غیرفعال در تولید محصولاتی مانند امولسیون ها، روغن ها، کرم ها، قرص ها، ژل ها، پماد ها و کپسول ها استفاده می شود. این نوع از محصولات در گِرید های بسیار خالص به عنوان بهبود دهنده حل کنندگی در محصولات تزریقی استفاده می شود.
روغن کرچک 36 مول اتوکسیله که به عنوان امولسیفایر روغن و واکس، در فرمولاسیون های آبی به کار می رود و به عنوان همگن کننده رنگدانه ها و پودرهای آهن استفاده می شود. همگن کننده پودر آهن و رنگدانه ها در magnetic coupling fluid ها استفاده می گردد. این ترکیب عامل یکنواخت کننده رنگ کاغذ (paper dye leveling agent)، عامل مرطوب کننده و تلطیف کننده کاغذ های ضدآب (wet strength paper) و پایدار کننده رنگ های امولسیونی پلی وینیل استات می باشد و به عنوان امولسیفایر در فرمولاسیون محصولات کشاورزی استفاده می شود. روغن کرچک 36 مول اتوکسیله به عنوان روان کننده و امولسیون کننده در فلزکاری نیز کاربرد دارد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]