کاربردهای PEG7 گلیسریل کوکوات در صنایع آرایشی-بهداشتی

کاربرد های پی ای جی 7 گلیسریل کوکوات در صنایع آرایشی-بهداشتی

KEST 308 با نام شیمیایی پی ای جی 7 گلیسریل کوکوات (PEG-7 Glyceryl Cocoate) ، یک پلیمر سنتزی بر مبنای پلی اتیلن گلایکول، گلیسرین و اسید چرب مشتق شده از روغن نارگیل است و گاهی به اختصار PEG-7 خوانده می شود. از این ماده که به صورت مایع با رنگ زرد شفاف با ویسکوزیته پایین است، به عنوان عامل حل کننده (solubilizer) برای محصولات چربی دوست در آب استفاده می شود. KEST 308 یک عامل چربی دوست، emollient، مرطوب کننده، نرم کننده پوست و refatting یا superfatting برای شامپو ها و محصولات شوینده به کار می رود. این ماده شیمیایی سبب ایجاد حس خوشایند بر روی پوست بعد از مصرف شوینده ها می شود. کاربرد دیگر این ماده ایجاد حالت غلیظ و متراکم به کف هست. به طور عمومی این ماده پرکاربرد است ولی به طور خاص در صابون های مایع، لوسیون ها، شامپو بدن، ژل دوش و شوینده های مو و صورت استفاده می شود.

KEST 308 میزان تحریک کنندگی سورفکتانت ها را کاهش می دهد. این محصول برای انواع پوست ها قابل استفاده است، مگر اینکه پوست خاصی به این ماده شیمیایی حساسیت داشته باشد. اسید چرب روغن نارگیل سبب جایگزینی چربی پوست می شود که باعث بهبود ماندگاری رطوبت دست می شود. این خاصیت برای هر نوع پوستی مناسب است، مخصوصا پوست هایی که خشک هستند. هم چنین این ماده برای بهبودی اگزما و پزوریازیس نیز بسیار مناسب است.
این محصول در pH های متوسط (تقریبا 5 تا 8) پایدار است. مقدار HLB محصول برابر 11 است و در فرمولاسیون های مختلف با غلظت 1% تا 10% استفاده می شود.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.2]