در این بخش به معرفی محصولات تولید شده در شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز که در صنایع لاستیک و پلاستیک کاربرد دارند می پردازیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به صفحه آن محصول مراجعه کنید و برای اطلاع از قیمت و شرایط فروش محصولات شیمیایی با واحد فروش تماس بگیرید.

پلی اتیلن گلایکول ها (PEG)

پلی اتیلن گلایکول ها حتی در حالت جامدشان نیز حلالیت خوبی در آب دارند. از آنها به عنوان عامل جداکننده برای لاستیک لاتکس ، فوم و … از قالب استفاده می شود. در صنعت لاستیک ماشین نیز از پلی اتیلن گلایکول ها به عنوان لوبریکنت و عامل جداساز استفاده می شود.

پلی اتیلن گلایکول ها با وزن مولکولی های متنوع 2000 تا 8000 در صنعت لاستیک استفاده می شوند و 4000 و 3350 PEG گریدهایی هستند که تقریباً همه کاربردهای معمول را پوشش می دهند.

PEG 3350: یک فعالساز مؤثر به خصوص در مواردی است که از پر کننده های از جنس سیلیکا استفاده می شود. این پلی اتیلن گلایکول از اثرات نگهدارنده افزودنی های معدنی مثل رنگدانه ها جلوگیری کرده و سرعت بستن و سفت شدن لاستیک و حالت سفت شدن آن را بهبود می بخشد.

این پلی اتیلن گلایکولها به عنوان یک لوبریکنت در لاستیک هایی که کار با آن سخت بوده و فرآیند روی آنها به سادگی انجام نمی شود به کار می روند.
این پلی اتیلن گلایکول برای لاستیک های طبیعی و سنتزی مناسب است. میزان مناسب مصرف آن در حدود PHR 1.5-3 است. علاوه بر این از این پلی اتیلن گلایکول به عنوان افزاینده قطبیت مخلوط های EPDM برای بهبود خاصیت سفت شدن با امواج مایکرو ویو استفاده می شود.

پلی اتیلن گلایکول 4000 یک فعال ساز مؤثر در مواردی است که از پرکننده های سیلیکا یا خاک فعال استفاده می شود و از اثر باز دارنده آنها جلوگیری می کند. این PEG یک ماده کمکی در فرآیند ساخت لاستیک است. سبب نرم شدن و جدا شدن آسان EPDM می شود. به علت قطبیت سبب سفت شدن سریع EPDM به کمک امواج مایکروویو می شود. PEG 4000 برای همه پلیمرها مناسب است و مقدار استفاده از آن PHR 1.5-4 است. PEG 4000 می تواند سبب جداشدگی ساده لاستیک از قالب شود.